Contactgegevens UMC Utrecht
Algemeen bezoekadres
Heidelberglaan 100
3584 CX Utrecht
Telefoon 088 755 5555
Polikliniek Reumatologie & Klinische Immunologie, Receptie 21E
- Het secretariaat is op werkdagen geopend van 09.00 - 17.00 uur
- Telefoonnummer: 088 755 7428
- Faxnummer: 088 755 5476
- E-mailadres: poli-reumatologie@umcutrecht.nl
- Postadres:
UMC Utrecht
Huispostnummer: L00 408
Postbus 85090
3508 AB Utrecht
(Vul het volledige adres in bij het opsturen van gegevens. Vooral het huispostnummer is belangrijk).
Verpleegafdeling D2 West
- Telefoonnummer: 088 755 1715
- Postadres:
UMC Utrecht Afdeling D2 West
Huispostnummer D02.244
Postbus 85090
3508 AB Utrecht
(Vul het volledige adres in bij het opsturen van gegevens. Vooral het huispostnummer is belangrijk).
Patiëntenportaal
Een andere manier om je vragen te stellen, is via het patiëntenportaal. Het patiëntenportaal is een beveiligde website waarmee je direct in je elektronisch medisch dossier kan kijken. Je leest bijvoorbeeld wat er afgesproken is tijdens je bezoek aan de arts of transitie-coördinator. Ook vind je de laboratoriumuitslagen en je medicijnlijst op deze website.
Via dit patiëntenportaal kun je contact hebben met je transitie-coördinator of reuma-verpleegkundige. Je kunt een vraag stellen of overleg plegen op het moment dat het jou goed uitkomt. Dit doe je met behulp van het Econsult. Je vraag komt rechtstreeks bij de transitie-coördinator of reumaverpleegkundige in de mailbox en wordt opgeslagen in je elektronisch medisch dossier. Je kunt via het portaal ook zelf een vervolgafspraak maken. Het patiëntenportaal is niet geschikt voor spoedeisende vragen.
Het patiëntenportaal is alleen toegankelijk voor jongeren en volwassenen met reuma die in het WKZ en UMC Utrecht behandeld worden. Je moet hiervoor inloggen met DigiD en sms. Uitleg over het patiëntenportaal vind je hier.
Telefonische Hulplijn
De telefonische hulplijn (088 755 1494) is een antwoordapparaat van de reuma-verpleegkundige en de transitie-coördinator. De reuma-verpleegkundige of transitie-coördinator luistert 2 maal per dag de hulplijn af, en belt je dezelfde dag nog terug. Als je na kantooruren belt, word je de eerstvolgende werkdag teruggebeld.
Op de telefonische hulplijn kun je terecht met vragen of problemen die met je reuma te maken hebben en niet spoedeisend zijn. Dit kan een medische vraag zijn, bijvoorbeeld: je klachten worden erger en je wilt overleggen wat je moet doen. Maar het mogen natuurlijk ook niet-medische vragen zijn: bijvoorbeeld vragen over vakantie, over je studie of werk, etc. Vervolgens hangt het van je vraag af of je probleem meteen wordt verholpen, of dat je een (telefonische) afspraak krijgt bij een hulpverlener.
De telefonische hulplijn is 24 uur per dag bereikbaar. Bedenk wel dat het antwoordapparaat alleen wordt afgeluisterd op werkdagen en tijdens kantooruren.
De polikliniek van het UMC Utrecht is ook per e-mail (poli-reumatologie@umcutrecht.nl) te bereiken. We raden je aan om vertrouwelijke vragen niet per e-mail te versturen. Je kunt deze e-mail wel gebruiken voor bijvoorbeeld maken of wijzigen van je afspraak. Daarnaast kun je via de e-mail ook recepten of machtigingen aanvragen - die ontvang je niet per mail maar gewoon via de post. De e-mail wordt door een medewerker van het secretariaat gelezen en afgehandeld.